Yeni Bir İş Yeni Başlangıçlar

Sevgili Günlük,

10 Ağustos 2009 pazartesi itibariyle iş değiştirmiş bulunuyorum. Biliyorum daha önce işe başladığımı da sana yazmamıştım bu vesile ile ona da bir değinmek istiyorum.

15 Haziran 2009 tarihinde SAP İş Zekası Danışmanı olarak Ataşehirde ofisi bulunan ve Unilever U2K2 projesinin Business Intelligence (BI)(İş Zekası) tarafını yapan bir danışmanlık firmasında işe başlamıştım. Daha önceki tecrübem iş zekası ve raporlama alanında olduğu için ve 5 aydır iş aramaktan psikolojik olarak yorulduğum için gelen teklifi kabul etmiştim.

Sonrasında mayıs ayı içerisinde görüştüğüm ve kadro sıkıntısı nedeniyle olumlu geri dönüş alamadığım ama olumsuz da geri dönüş gelmeyen şu anki iş yerimden başka bir bölüm için yeni bir mülakat teklifi geldi ve sonrasında süreç olumlu ilerledi. Ve şu an istediğim şirkette istediğim pozisyonda çalışıyorum.

Daha önceki 2 yıllık bankacılıkta MIS ve raporlama tecrübesi ve 2 aylık bir SAP BI modülü tecrübesinden sonra Bankacılık / Finans sektöründe Bilgi İşlem departmanında İş Analisti titiri ile kariyerime devam edeceğim, hadi hayırlısı diyelim.

Allah utandırmasın.

8 comments:

Adsız dedi ki...

Acaba rica etsem ne kadar maaş alıyorsunuz yazabilir misiniz. İş analisti maaşlarını gerçekten çok merak ediyorum. Paylaşımınız için teşekkürler.

Adsız dedi ki...

Merhaba,
U2K2 projesinde görevli bahsettiğiniz şirketten yeni danışman olarak bir teklif bekliyorum. Neden bu firmadan ayrıldınız? Maaşının diğer firmalara oranla iyi kötü olduğundan bahseder misiniz?

Aragorn dedi ki...

Merhaba arkadaşlar,

Maaş bilgisini buradan paylaşmam doğru olmaz. Bu nedenle mail adresinizi bırakırsanız mail ile iletişime geçebiliriz.

Yorumlarınız onaylamadan yayınlanmadığı için mail adresinizi aldıktan sonra yorumunuzu redderek başkalarının görmesini de önleriz.

Teklif bekleyen arkadaş için maaş diğer firmalarla paralel diyebilirim. Zaten SAP sektörü çok küçük tüm firmalar birbirlerini gayet iyi tanıyan patronlara sahipler, bu nedenle bir tanesi maaşlarını yukarı çekip daha kalifiye eleman bulma telaşında değil.

Hepsi ortalama aynı maaş teklif eder. Başlangıç olarak belki 150-250 arasında bir fark olur, o da maksimum.

Adsız dedi ki...

Merhaba, şuan seninle benzer bir durumla karşı karşıyayım SAP CRM danışmanı olarak işe başladım henüz yeniyim fakat şuan bir bankadan İş analisti pozisyonunda iş teklifi aldım..ve hep iş analisti olarak çalışmak istemişimdir. iş bulamayacağım korkusuyla SAPyi kabul etmiştim. senden fikir almak istyrm hangi yolu seçmeliyim ve yeni bir mezun olarak ne kdr maaş istemeliyim. mail adresim sanquiner@gmail.com ..bana buradan cevap yazarsan gerçekten çok sevnrm sana da başarılar diliyorum :)

fatma dedi ki...

merhaba;
yazıyı yayınlayalı epey olmuş ama ben yine de sorumu sormak istedim. yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.

şöyle ki, endüstri mühendisliği bölümünden yeni mezun oldum ve iş bakıyorum. açıkçası üretim sektöründe, özellikle üretim planlama gibi departmanlarda çalışmayı pek düşünmüyorum. özellikle ERP danışmanlık şirketlerine CV bıraktım ama tek bir şirketten başka dönen olmadı. ben de SAP kurslarının bu aşamada yararlı olabileceğini düşündüm. fakat SAP danışmanlık ücretlerinin verilen emeği karşılamadığı yönünde duyumlarım nedeniyle kafam karıştı. sizin çalıştığınız yerdeki koşullar ve ücretler hakkında bilgi almak istemiştim. ayrıca yakın bi zamanda bi CRM firmasında iş analistliği pozisyonu için görüşmeye gittim, sonuç henüz belli değil. iş analistliği maaşları konusunda da bilgi alabilir miyim acaba?
son bi soru daha: iş bulma sıkıntısı gibi nedenlerle mesleğiyle alakasız şekilde satış gibi departmanlarda çalışan çeşitli mühendislik dallarından pek çok mühendis var. yeni mezun ve iş tecrübesi bulunmayan biri olarak soruyorum ki, iş analistliği bu konuda mesleki tatmin sağlayabilir mi bir endüstri mühendisi için?

sorularım biraz uzun oldu, kusura bakmayın. dediğim gibi, yardım ederseniz çok sevinirim.
şimdiden teşekkürler.

Aragorn dedi ki...

@Fatma,

Evet yazıyı yazalı çok uzun zaman oldu. :) O zamandan bu zaman 2 yıl geçti finans sektöründe iş analistliği yaparak.

Bence bir endüstri mühendisinin ne olmak istediğinden çok ne olmak istemediği önemli. Ben kendi adıma Maret Fabrikasına iş görüşmesine gittiğimde "Ben üretimde çalışmayacağım" demiştim.

Üretimde çalışmak istemiyorum kanısına umarım sen de bir somut örnek üzerinden varmışsındır.

SAP sektörü ülkemizde ne yazık ki çok kurumsallaşmış durumda değil. Piyasadaki neredeyse tüm şirketler bir kaç ortaklı şirketler. Ve sözleşmişcesine aynı seviyede başlangıç maaşları öneriyorlar.
Yeni mezun bir endüstri mühendisinin SAP sektöründe alabileceği başlangıç maaşı 1250-1750 TL net aralığındadır diye tahmin ediyorum. 2000 TL netin üzerinde bir teklif belki çok çok iyi bir cvye veriyor olabilirler.

SAP sektöründe tecrübe kazandıkça ve bir şeyler başardıkça senior olacaksınız ve maaşınız da ivmesi azalarak artacak. Tahminen 5 yıl içerisinde net 5,000 TL alıyor olabilirsiniz.

5 yıldan sonra da artık bir şekilde proje yönetimi tarafına geçmeyi düşünmelisiniz.

İş analisti nedir? Ne yapar? Hangi sektörlerde çalışır? Ne gibi olanakları ve kariyer fırsatları vardır?

Bu sorulara Yaşam Günlüklerinde yeni bir yazı ile cevap verelim :)

Bizi takip etmeye devam edin:
http://www.facebook.com/YasamGunlukleri

Nasuh dedi ki...

merhabalar, türkiye de sap crm e talep varmı?
Crm üzerinden ilk iş hayatıma başladım
Başlangıç maaşları 1700 küsür demişsiniz. Kötümser olmaya gerek varmı?
İyi Günler dilerim

Unknown dedi ki...

Halkla ilişkiler mezunu olarak yeni halka arz olmuş bir firmada bugün CRM (Müşteri ilişkileri yönetimi) bölümü için görüşme yaptım. Halkla ilişkiler danışmanlığı ve reklam yazarlığı tecrübem var. Görüştüğüm firmada henüz CRM bölümü yok, yeni oluşturuluyor. Yani firmanın ilk ve tek CRM sorumlusu olacağım. Şehiriçi, şehirdışı ve yurtdışı firmalara giderek bir nevi müşterilerin nabzını tutmam bekleniyor. Her hangi bir satış / pazarlama yapmam istenmiyor. Dolayısıyla prim bonus gibi yan ödemeler söz konusu değil. 150 bin nüfuslu bir ilçede kendi evimde şu an 1200 maaş ile geçinebildiğim için 1200-1500 arası maaş beklentisi belirttim. Önümüzdeki hafta yeniden görüşme yapılacak. Ve benden net bir maaş talebi istediler. Sizce ne kadar istemeli? Otel müdürlerinin 2000-3000 aldığı bir ilçede 1700 çok mu olur.