Sebebi Ziyaretimiz.

Bir hafta sonra bugün askerden geleli tam 3 ay olmuş olacak. Dinlenerek, askerlik psikolojisini atmaya çalışarak ve sonrasında krize takılmış biri olarak iş arayarak geçen 3 ay.

Ağustos 2008 de giderken bıraktığım ortamla Ocak 2009 da bulduğum ortam arasında inanılmaz farklar var. Böyle olacağını tahmin edebilseydim belki de askerlik kararını vermez ertelemeye devam ederdim.

Askeriyede kışla içinde internete erişemezsiniz Karanete bağlıdır bilgisayarlar ve dışarı çıkış yoktur. Karanette her gün "Basın Özetleri" şeklinde belirli gazetelerin manşetleri taranarak resim olarak konulur. İşte o resimlerden birinde gördüğüm "Amerikan Bankası Battı" haberinden bu yana geçen süreç gerçekten çok can sıkıcı bir süreç oldu.

Asıl şok haber ilerleyen günlerde gördüğüm "Akbankta Deprem" haberi oldu. Fırsatını bulduğum anda Akbank'taki eski iş arkadaşlarımı arayarak olayın ayrıntılarını sordum. Ve hayretler içinde genel müdür yardımcılarından, bölüm başkanlarına, müdürlere ve yöneticilere kadar üst düzey çalışanlarla birlikte yaklaşık 1400 kişinin işine son verildiğini öğrendim.

Herşeyden uzakta, resmen bir haber yaşadığımız kışlada bundan sonra çıktıktan sonra ne yapacağız kaygısı sardı bir anda hepimizi.

Bir noktada kendime güveniyordum aynen herkesin de bana güvendiği gibi. Sonuçta yüksek lisansı olan, askerliğini yapmış ve 2 sene iş tecrübesi olan bir endüstri mühendisiyim ve Marmara ve Boğaziçi Üniversiteleri gibi Türkiye şartlarında kalbur üstü olarak geçen üniversiteleri bitirmişim.

Ama askerlik sonrasındaki sivil hayatımın 3. ayında henüz bir işe yerleşmiş değilim.
Tam 11 sene önce Fen Lisesine gitmek için çıktığım evime ilk defa bu kadar uzun bir süre için dönmüş oldum. Evde oturmak bunca yıllar boyunca sürekli meşgul olmuş birisi için gerçekten son derece sıkıcı bir durum.

Ne yapmalı ne etmeli de zamanı değerlendirmeli derken; arkadaşlarla beraber bir blog oluşurmaya iş arama sürecimizi ve olan biteni yazmaya karar verdik.

Bu blogda ülkemizi teğet geçeceği iddia edilen krizde başımızdan geçenlerle beraber, zaman zaman ülkemizde ve dünyada olan bitenler hakkında yorumlarımızı bulacaksınız.

Sebebi ziyaretimiz kısaca budur.

0 comments: